Sjukskriven

Jag har mått dåligt en tid, känt ständig stress och vart nere.. Skulle kunna skriva en massa men väljer att dra de kortfattat så idag va jag på vc eftersom panikångesten jag fick i fredags va som ett litet wake up call..

Träffade en läkare berättade om hur jag mår och känner han undersökte mig och tog prover... Skrev ut medicin som förhoppningsvis ska få mig att må bättre och slappna av lite mer och det skulle vara underbart då denna stress över allt äter upp mig...

Har tagit första tabletten nu ikväll och nu är det vila som gäller och göra saker som får mig att må bra... Måste undvika stress vilket kommer bli svårt då jag haft ständig stress runt mig ett tag nu men får jobba på det... 

Imorrn är Markus ledig då de va nån studie dag så jag å han ska mysa och bara ha det bra.. Ska även prata med Alex och christophers dagis imorrn om min sjukskrivning och mitt mående.. Lika så Markus skola på torsdag. 

Nu blir det en film sen blir det sängen tidigt då jag är riktigt trött


Syster lina och jag pratade i ca 3 timmar idag och jag berättade om mitt mående och det va såå skönt för puttes mamma är den enda som vet hela "historien" så de kändes skönt att lätta lite på hjärtat idag och medans vi pratar så knackar de på dörren så jag säger till lina att nu är Börje här så vi hörs.. Då Börje skulle va barnvakt medans jag va på vc och när jag öppnar står lina där med lite gottis till mig och barnen... Och denna gest betydde väldigt mycket och speciellt nu när jag mår som jag gör... Verkligen fint gjort... Att vilja pigga upp sin syster lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0