Att blotta sig

Igår bröt jag ihop totalt hemma hos Patriks föräldrar... Grät, hyperventilerade  och skakade... Barnen är okontrollerbara med mig, dom lyssnar inte alls.. Dom bråkar, gapar å skriker och är såå uppkäftiga så igår brast det...

Jag har vart stressad från morgon till kväll under en tid nu... Är sååå mycket som ska göras å fixas hela tiden min hjärna går på högvarv 24/7

Så Patriks mamma fick trösta mig igår och hon är så underbar hon dömmer aldrig mig och det är såå skönt för man känner sig rätt så misslyckad att man inte klarar av allt som krävs av en... 

Men just nu klarar jag inte av mina barn, dom respekterar inte mig... Vet inte vad jag ska göra åt detta... Har fått höra att det är en period Markus går igenom och att den kommer gå över... Känns väl skönt å höra att det kommer gå över men frågan är NÄR??? För detta är tuffare än jag kunde föreställa mig :-(

Älskar mina barn över allt men just nu känner jag inte igen dom :-( vart har detta kommit ifrån??

Och sen har vi hemmet och allt... Har ingen ork till nåt :-( är trött, matt å orkeslös... Yrslig är jag dagligen till och från :-( huvudvärken kommer och går även den dagligen och ibland är dessa mående så intensiva att jag mår illa :-( vissa dagar är hungern som bortblåst :-(

Nu har jag blottat mig för er men kändes skönt att få ut de...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver! Min älsta var så, började när han var 3 och blev bara värre och värre. Vi bad om hjälp på BVC för att få råd och tips på hur vi skulle hantera det. När vi började ge honom mer positivt bemötande, uppmuntra honom och tala om bär han gjorde bra saker istället för att tjata, (är ju så himla lätt att fastna i tjat när vardags karusellen är igång), så blev det faktiskt mycket bättre. Vi har också börjat försöka förklara vad/varför och låta honom bestämma så mycket det går/ ge allternativ så han känner sig delaktig. Självklart har vi dåliga dagar också, det går ju upp och ner men att vi ändrade bemötande mot honom gjorde så enorm stor skillnad för oss!

2016-04-25 @ 22:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0