Nu har det startat

Nu har jag haft min första dubbel lektion på körskolan :)

Japp ni läste rätt.. Jag går en intensivkurs så efter nästa vecka är tanken att jag ska vara klar :-) så vecka 46 är de teori prov å uppkörning..

Teorin tar död på mig.. skit svårt å såå jävla tungläst men bara kämpa på... 

Va verkligen skit kul å köra idag å vilken jäkla körlärare jag fått.. så jävla bra.. lugn, förklarar å duktig på å ge beröm om man gjort nåt bra.. 

å japp jag fick beröm ett par gånger under dagens körning ;)

han körde till öb å gick igenom lite i bilen visade dom döda vinklarna man måste tänka på.. körde ett varv samtidigt som han förklarade hela tiden vad han gjorde å sen va de min tur.. lite nervös va jag när jag hade ratten i mina händer samtidigt som jag va taggad som tusan... 
han vägleder mig hela tiden hinner kanske köra 50 metar innan de kommer en lastbil från ingenstans å bilar parkerade så det va trångt både lastbils föraren å min körlärare va cool lugna å jag med tills jag insåg att jag va tvungen å backa men då sa min lärare att han skulle backa å tack å lov för de...
men han sa att jag hanterade de bra hehehe..
sen körde jag några varv där.. växlade upp och växlade ner va även inne på parkeringen vid underbara hem å sicksackade mellan bilarna :) 

sen fick jag köra lite i stan å tog en rondell, några korsningar, övergångsställen osv as kul samtidigt som de va lite små nervöst en mäktig känsla.

Imorrn är det dags igen å då har jag 2 dubbel lektioner så kör både förmiddag å eftermiddag imorrn...  får vi se vad han ger mig för utmaningar imorrn :)

för jag sa att jag gladerligen kommer anta alla utmaningar han ger mig :)

Å han får mig å känna mig trygg bakom ratten de kände jag direkt idag.. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0