Våran Jason...

Igår morse hade jag tid hos vetrinären med jason då jag hittat nån konstig knöl/utbuktning på honom mellan mågen å höften typ...
Men den va de ingen fara med alls... Men hon hittade lite annat som gav svar på lite...

Han har ett dubbel sidigt Perinealbråck och det är en ytbucktning och försvagning av ändtarmen på båda sidorna och där samlas det avföring så det är därför han haft svårt med bajseriet... 
Hon erbjöd en operation för å stabilisera ändtarmen men hon sa att det är en rätt stor operation å att det inte finns några garantier så jag sa nej till de direkt på plats...
så hon erbjöd ett foder som är anpassat för magen och laktolos för å göra bajset lite lösare.. vilket har vart kanon.. han bajsade 1 gång i morse å 1 gång till vid lunch va längesen jag va så här glad över jasons bajs ;)

Sen hitta hon en förslitning i hans vänstra armbåge... han skrek till när hon rätade ut den å greja.. inget vi har märkt av men som hon sa att just nu reagera han bara när den rätades ut... skönt kände jag då vi bor på 3:e våningen utan hiss... vi skulle undvika lång promenader utan korta å oftare... 
han fick antibiotika/antiinflamatoriskt för sin armbåge...
Vetrinären sa även att man kunde sätta in de under en längre period men då måste man springa å kolla hans lever å njurvärden va 3:e vecka så dom klarar av de....

Mycket å tänka å fundera över känner jag... men självklart är de jason som går först i våra beslut..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0