Ur fas

Jag har varit ur fas i ett par dagar nu antar att de kan bero lite på att jag vart sjuk... så har ätit dåligt å inte följt kost schemat.. å imorse fick jag inte i mig frukosten här på jobbet... allt växte i munnen å jag fick kvälningar skit jobbigt å äckligt...

Alex har vart på dagis sen i tisdags å de har funkat han va lite slö i tisdags men det är ju inte så konstigt då han vart sjuk å hemma i nästan 3 veckor.. hans aptit börjar komma tillbaks vilket känns så bra då han nästan låg på svält läge när vi va på vc i fredags... Nä läkaren sa de så mådde jag illa.. visst att man äter dåligt när man är sjuk å alex åt verkligen jätte dåligt men å få höra det av en läkare va jätte jobbigt.. men hans ork å aptit är på väg tillbaks.. å jag känner mig åxå lite bättre bara lite förkylning kvar å så kliar det lite i halsen ibland ;)

Markus å Christopher är friska än så länge :) hoppas dom klarar sig i från skiten för det va inte kul å se Alex sjuk å höra honom hosta lungorna ur sig...

Det hade hänt en incident på dagis i förrgår enligt dagis hade markus vart elak å sagt fula saker till en praktikant... praktikanten är tydligen afrikan och markus ska tydligen ha sagt apa till henne.. Jag va inte med å hämtade denna dag så klart :/ å enligt putte så visste inte pedagogerna vad markus hade sagt utan de va markus som berättade de för putte på vägen hem..å jag å putte va eniga om att vi inte ville skälla på markus för detta.. han är 5 år ett barn... å hur lätt är det för honom å veta när han aldrig vart i kontakt med en afrikan tidigare plus att han sa att dom lekte... Markus har en bok hemma där en apa förvandlas till en människa å då berättade jag att människan är nära släkt med apan.. så då sa markus så jag har vart en apa? som jag skrev tidigare han är ett barn å jag blir ledsen när dagiset gör en stor grej av detta för som markus själv sa men mamma apa är ju inte ett fult ord å nej det är det ju inte..
men jag förklarade att man kan bli ledsen om man kallar folk för apa så får se om jag kunde förklara för honom på ett bra sätt så han förstår..

Nä nu ska jag fixa de sista här på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0