Hände igen

vart en vända upp till akuten igår kväll med... Han vaknade vid 21 å grät av smärta å sa aj min mage.. han skrek mamma jag vill inte ha ont.. det va hemskt...

vi kommer upp får vänta ett bra tag i väntrummet han gråter å skriker att han vill åka hem å de gjorde han i omgångar så tror han hade ont då men skrek att han ville hem i stället för att han hade ont...
han är smart ibland lite för smart för sitt eget bästa å han är väldigt smärt tålig så han försökte ju hålla emot så gott han kunde på akuten..

när vi fick komma in gick allt rätt fort.. dom tog blodprov i armvecket men hon fick inget blod så hon satt å rucka på nålen fy vad jag led med honom...
å han skulle absolut sitta i mitt knä å min nålfobi är hemsk så det va bara bita ihop å gilla läget för hans skull.. men jag gosade mig in i halsen på honom å sa hur duktig han va så de gick bra för oss båda.. sen efter en stund kom läkaren in å sa att detta va väldigt vanligt bland barn.. han har en infektion som satt sig vid tarmarna som gör matsmältningen svår å smärtsam... så vi skulle köra flytande föda å lite mer lättsmält mat.. han sa att detta med skrik å riktigt jobbiga kvällar kunde hålla på några kvällar/nätter till... igår va ju kväll nr 2 å han sa att efter 3-4 kvällar är de vanligt att de avtar lite å går åt de bättre.. men han sa att efter 7-10 dagar ska de ha gått över helt. annars skulle vi komma upp igen...

så får han det så där jätte jobbigt ikväll så ska vi ge honom.alvedon å försöka lugna honom.. å det är lättare sagt än gjort men självklart ska vi göra vårt bästa som alltid..







vart sen frukost för oss här hemma idag eftersom vi kom.hem i natt så va vi trötta båda 2.. känner mig helt tom på ork.. hoppas de vänder snart för finns ju lite å göra som vanligt...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0