blandade känslor med allt

inte hört nåt så blir inget jobb imorrn som jag misstänkte så får se vad som sägs på mötet imorrn men har ställt in mig på att de är slut på detta jobbet så man inte blir allt för besviken vi va ju rätt många å alla andra har ju jobbat längre så dom går ju liksom före mig...

Jag får dra det största lasset här hemma putte vill helst sitta i soffan...
det är tufft å tar på krafterna.. de tar ju liksom aldrig slut å Markus fyller på fredag så nu måste jag baka å fixa inför de åxå plus alla vanliga måsten.. stressad ja jag skulle tro de :/

dagen har spenderats ute.. började på parken zoo kl 10 imorse vi hängde typ på låset haha va där i över 3 timmar sen åkte vi till puttes föräldrar, iväg å handla, spela fotboll på balsta vi va väl hemma vid 18.. ungarna badar medans maten görs.. jag plockar å tvättar.. efter maten tar jag disken tvättar lite till å gör i ordning i köket.. har vattnat mina orkideer.. nu sitter jag i soffan å pustar ut lite..

ska försöka hitta orken och lusten till å baka nåt till markus kalas i morrn typ dumle kakorna lr kanske havrebollarna..

han har ju beställt

dumle kakor
negerbollar
havrebollar
turtels tårta
cup cakes
pannacotta

så det är lite å göra å det mesta måste tyvärr göras dagen innan :/

jag har i alla fall laddat upp med frukt å celsius så hoppas orken å krafterna kommer av detta :)





känner mig deppig.. tycker det är så jävla fel att jag får göra allt här hemma... vi är faktiskt 5 st som bor här så tycker putte och dom 2 stora kan hjälpa till lite.. jag tjatar å tjatar men de händer inte mycket ändå...

har ni det så här hemma hos er???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sluta tjata och börja prata om hur ni ska ha det hemma. Ni kanske ska dela upp sysslorna, typ du gör vissa saker och sambon andra saker och dina barn ansvarar för att plocka undan leksaker eller något. Jag försöker lära mina barn att vi är en familj och i en familj hjälps man åt. Prata om det när ni är sams och inte när du är arg, ledsen och irriterad. Om du ska baka till sonens födelsedag kanske sonen kan göra något åt dig, typ plocka undan saker?

2014-06-01 @ 20:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0