helt underbart..

jag ringde chefen igår å frågade om de va möjligt å plocka bort mig från mitt natt pass då jag är sjukt trött å så förklarade jag vad som hade hänt kvällen innan och hon förstod mig helt å skulle verkligen försöka lösa de.. så igår 13:30 fick jag de underbara beskedet att jag vart ledig så nu är jag ledig fram till måndag 15:45 å det känns sååååå underbart.

så igår va vi hos min farmor å farfar större delen av dagen och bara njöt.. det va såå skönt å bara få vara för en gångs skull.. ska njuta till fullo även idag kan jag lova...

bara att få vara hemma med familjen ger mig ett lugn.. att få gå å plocka bland mina saker i mitt hem för de känns som det va evighetersen.. så igår vattnade jag mina orkideer och med ett leende på läpparna ♡♡♡

vill säga till alla där ute att va inte så dum som jag å ta på er för mycket jobb.. kroppen orkar ett tag men om jag inte hade sagt ifrån till natten så hade jag jobbat 315 timmar denna månad men nu vart de 300 timmar i stället och det är alldeles för mycket.. man hamnar helt i obalans med sig själv.. svårt å förklara men man går som i en dimma, vinglar å slöddrar å på mitt jobb måste man vara på sin vakt hela tiden och det tar åxå en massa energi så snälla lyssna på era kroppar direkt.. jag tänkte jag är stark detta klarar jag men är ett jäkligt påfrestande jobb så att jobba 300 timmar är inte å tänka på...

får verkligen hoppas att jag har lärt mig av detta..






Kommentarer
Postat av: Greta

Hur kommer det dig att du fått arbeta så mycket? När man enlig lag får arbeta 50 Tim över varje mån och du får jobba 200 övertids tim på ett kalender år..

2014-08-01 @ 16:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0