Såå äckligt....

Känsliga läsare bör ej läsa detta inlägg!!


Ni som har fött barn vet ju att man blöder en del efter en förlossning och att man har svårt å röra sig och att det ömmar där nere...

Med Markus hade jag jätte ont å blödde massor fick nästan gå med blöja i 2 veckor å de va jätte jobbigt å duscha å gå på toa just pga svullnaden där nere...

Med Christopher va det lite bättre men fortfarande jobbigt blödde ju mycket å hade ont då åxå men inte lika länge...

Med Alexander har de vart rena paradiset just me denna "efter vård" som jag kallar den :-) blödde mycket i början hade blöja dom första 2 dygnen sen gick jag över till bara binda men började med dom större förlossnings bindorna men nu har jag dom vanliga och de känns såååå skönt va bara öm dom första dygnen åxå men det är åxå borta nu :-)

Men jag tror jag vet varför de vart såna skillnader... Efter att Alexander va född så tröck dom på min mage i 2 omgångar på förlossningen me nån timmes mellanrum å då sprutade de ut blodklumpar ur mig det kom massor å de gjorde dom varken med Markus eller Christopher så då låg ju allt de blodet kvar för minns att jag blödde mer klumpar me dom än vad jag har gjort nu..
Så ni som ska föda be dom trycka ut så mycket som möjligt, det gör sjukt ont när dom gör det men så värt de...

Fick se blod klumparna dom tröck ut å de såg ut som små inälvor tagna ur en skräck film....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0