Sån skillnad!!!!

Att en graviditet inte är den andra lik kan jag garantera...

När jag väntade Markus så mådde jag fruktansvärt dåligt.. Jag mådde jätte illa och spydde dagligen i 5 månader.. Jag vart även sjukskriven från jobbet pga svåra smärtor i magen vid ansträngning Och hans förlossning va rena drömmen efter jag fått ryggbedövningen :) jag låg hemma med värkar i 3 dygn innan vi vart inlagda å de va 07 på morgonen å han va ute 18:03 å det tog ca 2 timmar å krysta ut honom :)

Med Christopher mådde jag hur bra som helst kände ingenting.. Men förlossningen va ju så klart mindre kul.. Kände små små värkar vid 22 på kvällen vid 24 åker vi upp vattnet går direkt efter dom undersökt mig vi får ett rum å då börja de.. Värkarna från helvetet.. Dom kom me korta mellanrum å va sjukt intensiva barnmorskan sa att min kropp hann inte med å vänja sig de va därför dom va så intensiva allt gick så fort å 04:48 va han född å han tog ca 9 min å krysta ut..

Så christopher å Markus graviditeter å förlossningar va helt olika..

Den här graviditeten mår jag illa till och från och ibland kan illamåendet bli väldigt intensivt så jag måste avbryta de jag gör å gå å lägga mig.. Har även märkt att min puls kan slå hårt och fort utan nån direkt anledning, lite läskigt faktiskt.. Å sen smärtorna som kommer me jämna mellanrum å även dom är väldigt obehagliga eftersom man inte riktigt vet vad dom beror på eller varför dom kommer..

Ska bli lite spännande å se hur denna förlossning kommer att bli.. Nåt jag är totalt livrädd för är å bli klippt eller att jag måste snittas.. Bara tankarna på de får mig å bli livrädd å må lite dåligt så jag försöker å inte tänka på de men ibland kommer dom fram ändå :( jag hatar sjukhus, nålar, sprutor å allt annat så å snitta mig är verkligen inget jag vill vet inte hur jag skulle reagera eller hantera om dom sa att vi måste snitta dig.. Tror jag skulle få panik å bli livrädd... Den här förlossningen så funderar jag på å ha med nån mer än Patrik under förlossningen.. En nära vän har redan fått frågan men hon vet inte om hon klarar av de så väntar på hennes svar å blir det ett nej så får vi se vem som får frågan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0