Dag 2

Ja då va andra dagen av markus inskolning avklarad.

Vi hann inte mer än ta av oss så va de full fart på Markus han va över allt å ingenstans.

Jag fick göra ett kort hejdå ifrån Markus redan idag för personalen tyckte Markus kändes så lätt på den fronten att de inte skulle bli några problem å när dom frågade mig om de va okej så sa jag självklart för jag visste åxå att de skulle gå sjukt bra.. Så efter att vi hade vart på dagiset i 30 min sa jag Hejdå till Markus å satt i ett annat rum i 1,5 timma å det hade gått super bra som jag redan visste..

 

Sen va de dags för lunch å idag ville Markus inte äta något alls :( Tråkigt men man kan inte tvinga honom å personalen är sååå otroligt bra jag har en favorit men skriver inga namn här men hon är helt otrolig me Markus och med dom andra barnen med så klart men gud va hon är bra..

Sen så skulle vi försöka få Markus att sova å där visste jag att de skulle bli tufft för han vill ju inte riktigt sova hemma heller å mycket riktigt hade jag i det han total vägrade han protesterade riktigt så vi lät de vara å efter ett tag pröva vi igen å samma sak då.. Så min favorit personal å jag satt oss ner å prata lite för hon vet ju att jag helst vill att markus sover en stund..

Så hon frågade vad jag kände inför att han inte ville sova å då sa jag att jag visste att de skulle bli så.. Dels för att de är så mycket nya intryck och jusst för att Markus tycker det är sååå kul att vara på dagis de kanske blir bättre om nån månad eller nåt å då sa hon att jag hade helt rätt inställning till det hela..

Men hon frågade om hon fick pröva ta Markus imorrn vid vilan å mitt svar på de va så klart: självklart.

Det kan ju hända att det går bättre då... Vi får vänta å se :)

 

Imorrn skulle Markus troligen redan få börja leka ute jusst för att han är så lätt å inte bryr sig om mig.. Men det är för att vi har lämnat bort honom tidigt och mycket..

Dom andra mammorna som inskolar har inte lämnat bort sina barn och det syns för barnen vill vara med dom hela tiden så dom behöver nog inskola sina barn tiden ut å ta de i lugn takt..

 

Christopher va verkligen super snäll å lugn idag hela tiden på dagiset så de kändes jätte skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0