Sjukhuset

Igår så vart de å åka in me Christopher. Han hade haft över 40 graders feber i 2 dygn å igår ville han varken äta eller dricka, å han bara skrek när han va vaken..

Vi åker till akuten men där vill dom inte ta emot oss utan skickar oss till barn avdelningen å de gjorde mig lite små irriterad men men vi tog oss upp till barn å där vart de ju ett evigt väntande..

Patrik satt å busade en del me Christopher för de va de som höll honom glad och lugn. Vi får träffa läkaren å hon konstaterar att han är jätte röd, svullen och irriterad i halsen så hon räknar ut hur stor dos Alvedon vi kan ge honom å kommer fram till att vi kan ge honom supparna me 250 mg 3 gånger om dagen å att de ska smärtlindra honom så pass att han kommer vilja äta å dricka igen för hon sa åxå att han har jätte ont å att de är därför han varken vill äta eller dricka..

Vi fick i honom ca 100 ml fruktsoppa inatt å ca 75 ml vatten så de känns bra å han fick så klart en sån där ( stark) supp igår kväll. Men han har sovit väldigt dåligt.

Han fick en supp i morse åxå å 15 min efter jag gett suppen så lyckas jag få i honom nästan 150 ml blåbärs soppa.
Så hoppas verkligen de går åt rätt håll nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0