Vila i frid....

För nån dag sen läste jag om något hemsk det fick mig verkligen att må såå dåligt och jag har inte kunnat släppa de...

En tjej cyklade me sin 5 åriga pitbull hane kopplad och hon ser en man med sin hund lös och först tvekar hon om hon ska cykla förbi men så tänker hon att han kopplar väl sin hund om det är nån fara så hon cyklar förbi dom och dom hinner inte mer än förbi innan den lösa hunden springer fram å tar en sniff i baken på pitbullen som vänder sig om och får tag i bakbenet på den andra hunden och håller fast där..

Ägaren till den lösa hunden sparkar pitbullen ett flertal gånger i huvudet å slår även med en sten.. Det slutar med att hunden faller ihop.. Men vetrinären ser inget när dom kommer in utan det är bara en hjärnskakning dom kommer hem hunden går ner i vikt, kräks och är väldigt slö...

1 vecka senare dör pitbullen och då säger vetrinären att det troligen va en hjärnblödning och det här gör mig sååå fruktansvärt ledsen och arg... Hur kan man som hundägare skada en annan hund på de sättet?????

Det finns så många andra sätt att sära på hundar... Han slog så pass mycket att hunden dog 1 vecka senare av skadorna det är sååå himla hemskt...

Jag mår jätte dåligt jag hade aldrig träffat hunden eller ägarna men jag lider med dom så jäkla mycket kan bara tänka mig vad dom måste gå igenom nu...
Så jag sänder massa styrke kramar till dom och jag tänker ofta på zeus som pitbullen hette...

Ikväll va tankarna hos honom väldigt mycket så jag tände ett ljus för honom och satt å myste me min hund jason...


Vila i frid Zeus



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0