Inlagd/Permis..

Ja i lördags åkte vi in till akuten me Christopher efter 3 sömnlösa dygn hemma..

Han hade hög feber å skrek konstant i 3 dygn.. Han hade inte skött magen heller så vi trodde han va förstoppad å hade feber så han fick en hel burk katrinplommon i fredags på dagen å när vi sitter på akuten så kommer det å de kommer så mycket att de läcker igenom å jag blir nerskiten de tyckte putte va skit kul men inte jag..

 

På akuten upptäcker dom att de har runnit en del ur hans öron, alltså eventuellt en öroninflamation..

Barnläkaren kommer in å undersöker honom å säger att han har en kraftig öroninflamation.. Men hon vill att en örondoktor ska kolla på honom så vi får vänta vidare å medans vi väntar så får han en alvedonsup för han bara skriker å skriker...

Efter ett tag kommer öronläkaren "en svarting" så klart..

Han tittar i Christophers öron å suger rent men han säger att de inte är en öroninflammation å att de inte gör ont när han sög rent öronen men så som christopher skrek så kan jag ju lova att de gjorde ont fy de va hjärtskärande att höra.. de gjorde ont i mig..

Efter att öron läkarn tittat på honom får vi vänta igen...

 

Å vi fick verkligen vänta å vänta å christopher bara skrek å skrek å putte å jag vart bara mer å mer irriterade för man tycker när en liten kille på 5 månader skriker så pass mycket att han knappt får luft å när man inte vet vad som är fel så borde de kanske prioriteras lite men icke...

Efter en lååång väntan kommer barnläkarn å pratar lite me oss i koridoren å säger ja öronläkarn tyckte inte de va nån öroninflamation å ditt å datt å då sa vi att vi hade ju åkt in för att få hjälp å i detta läge va putte riktigt irriterad vill jag lova å de lät han läkaren få reda på..

Putte sa då kan vi ju lika gärna åka hem igen för här får man ju fan ingen hjälp..

Å barnläkarn ville lägga in christopher för han åt dåligt åxå men då svarade putte va spelar de för roll om han läggs in eller inte när vi ändå inte får nån hjälp...

så läkarn lämnade över beslutet lite åt mig å jag sa att jag vill göra de som är bäst för christopher å de vill ju så klart putte åxå så när han hade lugnat sig lite så tyckte han åxå att de va bäst..

 

Vi kom in till akuten strax innan 11 å vi va uppe på barnavdelningen kl 15..

Å då hade christopher skrikit konstant hela tiden så kl 15 somna han av ren utmattning..

 

Vi fick ett rum.. Dom kom in å pratde me oss å va verkligen sjukt trevliga.. Putte åkte hem å hämtade grejer åt mig å christopher å så hämtade han Markus som va hos min farmor..

De va riktigt jobbigt att christopher skrek så mycket när han va vaken men de kändes även skönt att vara där uppe för dom gav honom smärtlindring å hjälpte verkligen mig jätte bra...

Men natten va hemsk gud så tuff den va...

Jag ringde på klockan jag vet inte hur många gånger å personalen kom in varje gång me ett stort leende på läpparna och va så underbara å hjälpsamma så bättre personal kunde vi inte bett om..

Och när sjuksköterskan skulle ge honom en sup kl 03 så upptäckte hon att han hade kissat lite blod så hon sprang å ringde jour läkaren på en gång å de tog max 5 min så va läkaren i rummet å undersökte honom å hon tyckte att magen kändes fin men hon undersökte åxå hans öron eftersom de stod nåt om dom i hans journal å hon konstaterade direkt att de va en öroninflamation så hon satt in antibiotika på en gång så han fick de direkt å då lyckades han somna å sova i 3 timmar..

 

Sen på morgonen vid strax efter 06 åt han nästan en hel flaska välling å de kändes sååå otroligt skönt me tanke på hur dåligt han hade ätit.. Å under dagen åt han 2 flaskor till..

Läkarn på ronden sa att vi eventuellt skulle få åka hem på permis om kirurgen inte tyckte att han behövde vara kvar så de va bara att vänta på kirurgen å han kom inte förrns på eftermiddagen men han tyckte åxå att magen kändes fin men även han sa att han börjar skrika så där igen så måste man kolla lite närmare på de men han tyckte att vi kunde åka hem på permis eftersom vi bor så nära..

Så vi 16 kom putte å hämtade oss å gud så skönt de va å komma hem allt gick jätte bra tills natten.. Då började han skrika så fort han va vaken igen men jag kände väl lite att jag ville avvakta tills dom ringer för dom ska ringa nu under förmiddagen å då ska jag berätta hur kvällen/natten och morgonen har varit så får vi se vad dom tycker..

 

Jag avnjöt en låång å varm ducsh igår när jag kom hem å åt god mat så blir de att vi måste in igen då blir de å åka å handla lite grejer åt mig som jag kan äta där uppe för sjukhus mat är ju inte så där jätte lockande å en måltid kostar 50 kr å då känner jag att jag lika gärna kan köpa med mig frukt å lite annat gott..

 

Nu väntar vi på deras samtal så får vi se vad nästa steg blir...

Han går som sagt på antibiotika för sin öroninflamation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0