Nytt å göra om..

Ja idag har vi vart iväg å kollat lite nya mattor.

Vill ha nå nytt till köket å hallen.. Vi vill ha ryamattor eller vad dom heter å dom kostar ju en del men får se om man kan köpa nån den här månaden eller om vi får vänta..

Vi vill även göra en fondvägg i hallen så vi har även kollat lite tapeter å vi hittade lite snyggt :)

Det är ju så himla kul å köpa lite nytt å göra om det blir ju som ett nytt hem å våran hall är ju inte så där jätte kul vita väggar.. Men de kostar ju en del att göra om åxå å de kanske inte är bästa valet å göra de så här precis innan jul för den här tiden kostar ju en massa ändå..

Men jag ska försöka bli klar me så mycket julklappar som möjligt när pengarna kommer å så ska vi skriva en matlista vad som måste handlas till julen.

För i år kommer puttes föräldrar hit å firar så vi slipper åka runt så himmla mycket i jul me 2 små barn..

Så de e bara till min Farmor vi ska åka sen får resten komma hit om dom vill fira jul me oss :)

Puttes mamma skulle göra sina köttbullar å sin inlagda sill så de behöver jag inte bry mig om vilket känns himmla skönt för jag hatar att rulla köttbullar..

Så hennes mat skulle hon komma hit me den 23:e å så kommer dom hit å äter den 25:e för på julafton är vi ju hos min farmor å farfar..

Så den 23:e när dom kommer å lämnar maten så ska vi äta skink macka å gröt ihop så de blir lite myspys me dom dagen före julafton åxå :)

Sen ska de bakas pepparkakshus i år me lillprinsen blir premiär för mig me har aldrig gjort de...

 

Nä nu gled jag in på väldigt mycket julprat hehehe.

Aja men vi ska i alla fall göra om lite här hemma men får se när de blir å i vilken ordning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0