Sluta Amma???

Ja det har vart ett par riktigt jobbiga nätter me knappt nån sömn och man känner att tröttheten sakta men säkert springer i fatt en..

Inatt va jag så trött att jag kände mig full, helt borta de va lite läskigt faktiskt..

Och Christopher ville ha mat var 3:e timme som vanligt under nätterna å jag kände att de va sjukt jobbigt å gå upp å amma honom när man va så trött som jag va..

Så jag sa till Putte "jag kommer sluta amma bara så du vet för jag orkar inte längre" Å precis så kände jag inatt..

Men nu så känner jag självklart inte så jag vill ju verkligen amma så länge som möjligt men vet inte hur länge jag kommer orka om nätterna kommer fortsätta vara så här..

 

Jag har hört att vissa ger ersättning nattetid å ammar dagtid men kan dom inte vägra ta bröstet om man börjar me ersättning????

Jag vet inte hur jag ska göra jag vill amma men samtidigt så behöver jag ju sova å få mer hjälp nattetid i alla fall på helgerna å den här helgen har de vart lite dåligt på den fronten :(

Vissa säger att barnen sover bättre under natten om dom får ersättning????

 

Skriv gärna era erfarenheter kring detta så jag får lite råd...

 

Men som sagt jag vill verkligen fortsätta amma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0