Det gör sååå ont..

Jag har ju ammat Christoper sen han föddes å jag har verkligen ammat till 100%

Å nu börjar jag få såå ont i mina bröst :( han suger ju såå otroligt hårt när han ammar det är så att man hoppar till av smärtan.. Jag har sån där kräm jag smörjer dom med men det gör ändå sjukt ont..

Ibland är de så att man inte vill att han ska dit å amma jusst pga smärtan men de e ju bara att bita ihop å låta honom amma å det är allt annat än skönt vill jag lova satan va onte de gör..

 

Patrik säger pumpa emellanåt då..

Men det gör ju åxå ont.. Men jag brukar försöka pumpa nån/några gånger om dagen.

Tycker inte jag gör annat än å pumpar å ammar :)

Men jag måste pumpa lite idag å imorrn under dagen för imorrn ska vi träffa patriks bror å hans tjej å jag vägrar slänga fram brösten då å amma hehehehe. Så när man ska träffa folk eller åka iväg nånstans så krävs de lite planering när de gäller ammandet..

För jag vill inte sitta å amma hos vem som helst å då måste jag amma precis innan vi åker å ska vi vara borta länge så måste jag även pumpa så de finns lite å ta med ifall han skulle bli hungrig..

 

Men jag ska amma honom så länge jag orkar å mina bröst tillåter :)


Kommentarer
Postat av: Emma Berggren

Fördelen med att amma är ju att maten kan följa med!! Inte fan ska du be om ursäkt för att ditt barn vill ha mat. Helt naturligt.

En självklarhet att amma, så tror inte någonmisstycker. Det går ju att gå undan ett tag undertiden isf.

Självklart tycker jag!

2010-12-01 @ 14:44:12
URL: http://berggrenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0