Byte av Gudmor???

Ja jag har en del å fundera på när de gäller detta me Christophers gudmor..

Vi valde Erika men hon skrev till mig i morse att hon ville att jag å Putte verkligen skulle tänka igenom om vi fortfarande vill ha henne som gudmor trots att hon ska flytta..

Å mitt svar då va självklart men så skrev hon att hon inte kommer kunna finnas för honom som hon vill hon tror att hon kommer svika honom å att han inte kommer veta vem hon är när dom väl träffas för de kommer bara bli ett par gånger om året. Hon säger att hon kommer svika honom å att hon inte tycker det är rättvist mot lilla Christopher vilket jag kan hålla med om till viss del..

För han förtjänar det bästa och om hon känner att hon inte kommer kunna ge honom det så måste vi kanske tänka om???

 

Jag har 2 stycken i åtanke om det nu blir så att byta till en annan gudmor, vill inte skriva vilka dom 2 är här för inget är ju bestämmt och ska vi fråga så ska det ju göras personligen och inte över en blogg men som sagt får se hur det blir med allt måste som sagt prata med Patrik också..

 

Och Erika vet inte säkert om hon kan komma på dopet heller de berodde på jobb och pengar och en gudmor MÅSTE ju medverka det är ju liksom hela grejen..

Tycket allt det här är jätte jobbigt för nu vart det en massa att tänka på...

Men dom 2 som jag har i åtanke är också två helt underbara personer så det kommer bli bra för Christophers del i slutändan ändå och det är ju det som är huvudsaken.

Det är ju honom det handlar om..


Kommentarer
Postat av: Micaela

Klart att ni inte ska byta gudmor. Det är ju Erika som ni vill ska vara gudmor och ni ska ju inte "nöja" er med något andrahandsval. Även fast hon ska flytta och kanske inte kommer träffa Christopher så ofta så kommer hon ju ändå att vara en stor del av hans liv. Det är ju bara när han är liten som han kanske inte kommer att komma ihåg henne mellan gångerna men gudmor är man ju för resten av livet och när Christopher blir äldre så kommer han att komma ihåg henne och veta precis vem hon är. Och det kommer ju att vara spännande för honom att kunna åka ner till Göteborg för att hälsa på sin gudmor när han blir äldre sen :-) Näe, behåll Erika ni tycker jag iallafall.

2010-12-16 @ 10:50:55
URL: http://micaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hon känner att hon inte kommer bli en bra gudmor... Det är inte första gången hon ber oss tänka om så får känslan av att hon kanske inte vill bli hans gudmor längre.. Och om hon tvekar så känns det inte rätt för mig.. Jag vill ha det bästa till mina barn.. Så jag måste tänka igenom detta å de blir inget nöja sig me ett andrahandsval dom 2 jag har i tankarna är 2 toppen tjejer.

2010-12-16 @ 11:16:55
Postat av: Erika

det sårar när du tror att jag inte vill bli gudmor, klart jag vill. Fast det är ju som Micaela skriver, han kommer ha nytta av mig sen när han blir äldre, åka ner på semester osv i gbg =) men jag vill bara att du ska fundera över det, som jag sa imorse så tvivlar jag inte på så vis, utan jag vet bara att du inte direkt tycker att det är ok att vi inte kommer ses så ofta nu i början :( så du får väll säga till mig när ni vet hur ni vill göra, på alla hans julklappar står det önskar gudmor :(

2010-12-16 @ 21:59:58
Postat av: Anonym

vilken grej ni gör av det hela haha..Leahs gudmor bor 3 min utanför enköping,va har det för roll..dom måste väll inte träffas hela tiden..dom ses när dom ses,finns ju post också man kan skicka vykort m.m..

Ta inte det på för stort allvar..

2010-12-17 @ 08:13:24
URL: http://bignothotmama.blogg.se/
Postat av: Anonym

mena ju 3mil och inte min haha

2010-12-17 @ 08:14:21
URL: http://bignothotmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0