Markus kom den 6/6 18:03

Ja nu är han äntligen här vårat underverk å han är såååå fin å underbar.
Finns inga ord som kan beskriva våran prins så underbar e han..

Ja tänkte berätta lite om förlossningen.
Jag låg me värkar i tre dygn vilket inte va nå kul kan jag lova för de gjorde såå ont å vi va uppe på förlossningen några vändor känns de som jag hämtade sömntabletter å starkare tabletter men inget hjälpte :(
Vi va uppe kvällen innan å då kolla dom mig å då va jag bara uppen 1 cm så då fick vi åka hem å den natten va så vidrig att jag mår lite dåligt när jag tänker tillbaks på den.
Ja ringde förlossningen å sa att jag har tagit både en värktablett å en sömntablett men att de inte hjälpte å då sa dom åt mig att ducha å då gjorde jag de men de hjälpte inte heller så jag ringde upp igen å då bad dom oss komma upp å när dom undersöker mig då då e jag öppen 4 cm så jag hade öppnat mig 3 cm under natten så de kan ju vara förklaringen till den vidriga smärta jag hade under natten.
Så vi vart ju kvar på förlossningen vi kom in vid 07 på morgonen å jag fick pröva å bada å så men fick ett par värkar i badkaret å de va hemskt fanns ju liksom ingen plats å röra sig.
Sen undersökte dom mig vid 11 igen å då va jag öppen 8 cm å hade legat me en oändlig smärta i många timmar nu å dom såg att jag va helt slut för dom kom å frågade om jag ville ha ryggbedövningen å me tanke på min nålfobi å att jag ville ha den så kan ni säkert förstå hur ont jag hade.
Å den där bedövningen va de bästa jag har vart me om värkarna vart som bortblåsta de va helt otroligt så nu hade jag chansen att vila upp mig lite innan jag skulle börja krysta vilket jag började me när kl va 16 bedövningen sölade ner de hela lite men de gjorde absolut ingenting me tanke på att smärtan va borta.
Men dom kopplade bort bedövningen en stund innan krystarbetet å då va de inte så skönt längre å jag krystade till 18:03 utan bedövning å 18:03 va han ute våran lilla prins å de va en sååååå otrolig känsla när han låg på mitt bröst..
Men de va ju en väg av oändlig smärta innan vi va där kändes de som men de va de värt för nu e han här...


Markus alldeles ny :)



Super stolt mamma :)




Stolt Pappa :)



Våran super kille

Kommentarer
Postat av: Natalie

Vilken bedårande liten prins! Grattis till er!

2009-06-09 @ 10:02:28
URL: http://sternhagnatalie.blogg.se/
Postat av: minna

ett stort grattis till er!!!va fin han är=)

2009-06-09 @ 10:45:56
Postat av: Micaela

Han är helt underbar gumman:-) Puss!

2009-06-09 @ 12:29:03
URL: http://micaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0