sluta tjata??

fick en komentar där de står att jag ska sluta tjata om hur vi ska ha det här hemma.. ni kan ju läsa den själv å självklart är den anonym..

vet inte om du som skrev den tror att jag är trög lr nåt.. klart jag försöker få dom andra å hjälpa till.. men det är inte det lättaste.. jag tjatar å säger vad som behöver göras men händer inte mer för det.. å självklart försöker jag åxå lära barnen att man plockar undan efter sig, lägger kläderna i tvätten säger tack för maten osv osv men det räcker inte med å säga till en gång.. det är jobb med det också..

och den jag behöver jobba med är putte men man kan inte lära alla hundar å sitta.. min blogg är till för mig mitt sätt att få skriva/prata av mig.. ingen är tvungen å läsa lr följa den utan det är upp till var och en.. men att du skriver att jag ska sluta tjata kändes lite komiskt.. jag skriver om min vardag och mitt liv och just nu är jag i en deppig och känslig period så bloggen kanske är lite mer neråt nu.. inte lika glad och possitiv som annars..

man kan inte va på topp jämt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad jag mena va att om inte tjat hjälper kanske du ska prova någe annat. Trodde du ville ha kommentarer då du skrev "har ni andra det så här?" och min kommentar var inte menad som kritik eller att jag trodde du va trög men efter ditt svar så förstår jag att du inte vill ha kommentarer och tips utan vill bara spy ur dig och visst får du göra som du vill på din blogg precis som jag väljer att vara anonym för du vet ändå inte vem jag är. Jag ska följa din uppmaning och sluta följa din blogg, lycka till med tjatet

2014-06-02 @ 08:54:34
Postat av: Anonym

kan du inte sätta dig ner med din man när barnen sover, berätta hur du faktiskt mår och att han (han jobbar va dagtid eller?) måste hjälpa dig att dra halva lasset. eller iaf 1/3. nattar ni barnen eller lägger dom sig självaa? delar ni upp det? matar ni minsta eller äter han själv? dela på det också annars. disk, städ och tvätt en lagar maten den andra diskar (fyller maskinen) städa/plocka när barnen sover (inte damsuga då alltså) tvätta häng tvätt o den andra får vika undan tvätten.. kompromissa. TA sovmorgon varannan dag på helgen. Barnen blir större o större och kommer kunna hjälpa till mera. Små barns tiden ÄR jobbig. Man kivas o är oense. men det vänder. man kommer in i rutiner förhoppningsvis som gör att det flyter på..glöm inte bort varandra. HItta på nått. ta ett glas vin med din man en kväll och bara mys. skit i att vika tvätt. skit i disken, käka på papptallrikar, sopa de värsta smulorna... be om hjälp tills deppen släpper. det kan ta tiiiid men låt det ta tid. man är två i ett hushåll, man är två som tar hand om barnen..meeeen glöm inte varandra! Ge din man lite kärlek ;)

2014-06-02 @ 15:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0