Att hitta motivationen....

Att hitta motivationen till att göra små ändringar i sitt liv, i sin vardag är inte alltid lätt....
 
Jag har hittat mig och det är att titta mig i spegeln å se att kläderna sitter som korv skinn eller att jag inte kommer i dom överhuvudtaget... Kan motivationen vara bättre????
I stället för å gå ner på stan å bara vara lat å acceptera min viktuppgång å köpa nya kläder, så har jag gett mig fan på att detta ska gå..... För accepterar man det hela tiden de är då det är försent... Ta tag i de å gör en förändring direkt i stället....
 
Jag har inte gjort några drastiska ändringar utan jag äter mindre å äter inget socker allt under veckorna utan bara på lördagar å då unnar jag mig de jag vill ha...
 
Idag va jag på gymmet för första gången på säkert 1,5-2 månader å de va så jäkla skönt.. de va ett bra första pass jag är nöjd.... å sen vart de ju en pw me hundarna ....
 
Men för att det ska gå överhuvudtaget så måste man vilja....
 
Klart jag blir galet godis sugen då å då men det är endast hjärn spöken så då gäller det å stå emot å bita sig i läppen det är jätte tuft i början men det blir lättare med tiden och när man har 1 "ätar dag" i veckan så vet man ju att man faktiskt får äta och jag tror att det är det som gör att det går....
 
Jag tror inte man ska gå för hårt ut för då tröttnar man utan börja med små förändringar och vem vet det kanske räcker....
 
Jag är stolt över mig själv då jag älskar godis å mat i vanliga fall, att jag lyckats göra dessa förändringar...
Jag vet att det är så värt dessa förändringar för jag kommer må så mycket bättre av ett sundare liv utan detta socker jag annars tröck i mig dagligen...
 
socker är ett beroende å det är inte lätt men man måste jobba inget är lätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0