Lunch sen sova..

Ja nu sitter Markus å äter lite lunch de blev blodpudding för hans del :)
Christopher har redan ätit sin lunch å för honom vart de rester från igår, köttfärslimpa, potatis å kokta morötter å lite gräddsås på de :)

Tanken är att dom ska sova en stund sen efter markus ätit klart...

Jag sitter å funderar på hur vi ska göra med vällingen när det gäller markus...

För tillfället är den slut här hemma men barnbidraget kommer ju imorrn, så de jag sitter å funderar på är om vi ska köpa nån välling åt honom eller om vi ska strunta i de å hoppas att han börjar äta bättre...

Vad tycker ni??? Har ni några tips å ideer så är dom mer än välkommna...
För som jag har skrivit tidigare så är Markus extremt svår när det gäller maten :(
Han vill inte alltid ha å iblans skjuter han iväg tallriken utan att ens ha smakat :(

Det jag är lite rädd för är att han inte kommer få i sig tillräkligt om vi tar bort vällingen...
Jusst eftersom han kan matvägra ibland...

Jag vet att barn äter när dom är hungriga men det känns ändå jobbigt på nå sätt, svårt å förklara men ibland säger han ju själv att han vill ha "lelle" å då är de inge annat som duger..

Hjälp mig.... Hur hade ni gjort??????


Kommentarer
Postat av: therese

Jag tycker helt klart ni borde köpa ny välling till Markus!! Det är väl bättre att han då dricker välling om han t.ex. matvägrar än att han inte får i sig något alls? Kevin brukar oftast inte matvägra men ibland gör han det och då får han välling istället, eller så är han bara inte hungrig just då och brukar äta senare istället.Är frukosten för nära lunchen så äter han dåligt och samma om lunchen blir för nära mellanmålet eller mellanmålet för nära middagen.Men det är ju inte så konstigt för en själv vill ju inte äta hela tiden.Ni får prova er fram helt enkelt, men om Markus inte äter mat, kanske man kan ge honom en hård smörgås istället? Hoppas mina tankar hjälpte lite iaf!!!! Kram

2011-11-17 @ 12:48:23
Postat av: Micaela

Jag hade inte köpt ny välling utan avvaktat. Jag tror ju på det där du skriver att dom äter om dom är hungriga. Liam är likadan som Markus när det gäller maten och ibland går det en dag utan att han får i sig något mer än bara några tuggor här och där - men han går upp precis lika mycket i vikt som Max gör som äter som en vuxen karl typ;) Jag tror att Markus kanske äter mer mat om han vet att han inte får välling så fort han inte vill ha något annat men det är du som känner honom bäst. Men jag hade provat att sluta då det faktiskt inte är bra att dricka för mycket välling - det har med risk för allergier att göra. Funkar det inte så är det ju bara att köpa det då.

2011-11-17 @ 15:34:46
URL: http://micaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0